Selasa, 23 September 2014

Kenali Shaklee

Edit Posted by with No comments
Apa itu Shaklee??
Anda pernah dengar tentang Shaklee?? Mungkin ya mungkin tidak
Anda pernah consume produk Shaklee?? Mungkin ya mungkin tidak
Anda tahu apa itu Shaklee?? Apa yang terlintas difikiran bila anda dengar perkataan ini??
Mungkin ada di kalangan anda yang tahu tentang Shaklee sebagai makanan tambahan. Ada juga yang memanggil Shaklee itu ubat. Ada juga segelintir di kalangan anda yang pernah dengar tetapi tidak ambil tahu kerana tidak sedar kepentingan makanan tambahan pada masa kini. Pelbagai andaian yang boleh wujud mengikut pendapat individu yang berbeza.

Baiklah, bersama saya Zawani Rosman mari kita kupas dan selami apa itu Shaklee, sedikit sejarah dan apa yang saya rasa anda perlu tahu dari persoalan "APA ITU SHAKLEE"
**ada gaya penyampai rancangan education tak??  ^^,

SEJARAH SHAKLEE
Shaklee diasaskan oleh Dr Forest C. Shaklee pada tahun 1915 dengan ciptaan 'Vitalized Vitamin" yang merupakan multi-vitamin pertama di dunia.


Pada tahun 1956, beliau telah menubuhkan SHAKLEE CORPORATION yang merupakan syarikat jualan langsung pertama di dunia. Usaha beliau telah menjadikannya sebagai pelopor industri nutrisi dan kaedah pengagihan yang menawarkan FAEDAH dan KEUNTUNGAN kepada para pengedar.

 

Di bawah ini adalah sejarah perkembangan Shaklee yang telah lahir melebihi 50 tahun dan masih kukuh dalam pasaran supplimen sehingga kini.

 


Kini, syarikat ini diketuai oleh Mr Roger Barnett, Pengerusi dan CEO Shaklee Corporation sejak 2004.

SHAKLEE DI MALAYSIA
Shaklee Products (Malaysia) Sdn Bhd merupakan anak syarikat kepada Shaklee Corporation yang berada di Amerika Syarikat. Shaklee Malaysia telah memulakan operasinya sejak bulan Ogos 1995 di Subang Jaya serta mempunyai enam cawangan di sekitar Malaysia iaitu Pulau Pinang, Ipoh, Kelantan, Johor Bahru, Kuala Lumpur dan Kota Kinabalu sehingga kini (CAWANGAN SHAKLEE). Operasi perniagaan dijalankan mengikut garis panduan Akta Jualan Langsung 1993 dengan Lesen Jualan Langsung yang bernombor AJL93747.

Shaklee merupakan sebuah syarikat yang berlandaskan falsafah untuk menawarkan produk yang mesra alam dan memberi kesihatan yang baik tanpa mencemarkan alam sekitar, di mana ia selaras dengan prinsip yang telah dibina oleh pengasanya, Dr Forest C Shaklee.

Visi yang diilhamakn oleh Dr Shaklee masih diteruskan melalui matlamat syarikat dengan menghasilkan produk berkualiti dan semulajadi yang menyokong kesihatan alam. Beliau telah menghabiskan masanya untuk mencipta syarikat dan produk berlandaskan naluri untuk mempertingkatkan kehidupan setiap insan yang ditemui dan dipandu oleh satu prinsip utama "Berikan yang terbaik kepada setiap insan sebagaimana anda ingin diperlakukan oleh mereka".


VISI & MISI SHAKLEE MALAYSIA
  • VISI ~ kami komited dalam membantu rakyat Malaysia mendapat kehidupan yang diimpikan dan memenuhi aspirasi mereka melalui kesihatan dan kesejahteraan yang menyeluruh
  • MISI ~ menjadi peneraju dalam memberi peluang perniagaan, produk dan perkhidmatan yang mempromosikan kesihatan dan kesejahteraan yang menyeluruh 

FALSAFAH SHAKLEE

Selama lebih 50 tahun, generasi demi generasi telah bergantung pada Shaklee kerana telah membuat sesuatu yang berbeza dari yang lain iaitu mencipta produk yang SELAMAT dan TERBUKTI BERKESAN.

Misi kami di Shaklee ialah memberikan kehidupan yang lebih baik dan sihat kepada sesiapa sahaja. Kami membantu dengan cara mengeluarkan produk-produk kesihatan yang terunggul. Setiap produk yang dikeluarkan telah direka cipta untuk memperbaiki taraf kesihatan tanpa kompromo dan tidak merosakkan alam sekitar.


Apabila anda memilih Shaklee, yakin dengan tiga perkara ~ ia sentiasa SELAMAT, SEMULAJADI dan BERKESAN.

 


 SAINS SHAKLEE

Shaklee telah melaburkan lebih dari USD250 juta dalam pembangunan produk yang lengkap, penyelidikan dan percubaan klinikal . Setiap tahun, lebih kurang 83,000 ujian makmal dan kualiti dijalankan ke atas produk nutrisi dan bahan-bahannya.

Produk-produk Shaklee merupakan hasil satu proses mendalam bagi kajian saintifik dan penilaian penyelidikan pihak ketiga dan juga kajian klinikal bebas oleh kumpulan pakar Sains Kesihatan Shaklee serta merujuk kepada Lembaga Penasihat Saintifik, satu kumpulan kebangsaan yang merupakan ahli sains yang diiktiraf oleh peneraju dalam institusi akademi dan perubatan.

Setiap hasil dan produk yang dikeluarkan perlu menjalani taraf kecemerlangan. Ia mesti memberi dos bahan-bahan yang tepat berdasarkan kajian klinikal. Setiap produk juga perlu dihasilkan oleh bahan-bahan yang tulen dan diformulasi untuk menghasilkan produk yang konsisten.

Shaklee menggabungkan bahan sumber alam dan aplikasi sains terbaik dan tidak menggunakan jalan pintas dalam menghasilkan produk yang selamt, berkesan dan semulajadi



0 ulasan:

Catat Ulasan