Ahad, 19 Oktober 2014

TESTI: Period kembali normal setelah amalkan ESP

Edit Posted by with 3 comments
Petang semalam saya wapps dengan seorang kenalan yang juga pengguna Shaklee termasuk Energizing Soy Protein (ESP), Cik N.

Semasa mula-mula diperkenalkan dengan Shaklee, Cik N menyatakan keinginan dia dari segi kesihatan,
  
  "11:51pm, Apr 8 - ‪+60 17-2******‬: *** nk turunkan berat
                                     Kulit bertambah okeh
                                     Period kembali normal"
 
Saya sendiri jika ada masalah dengan kitaran period, akan ada kerisauan di situ  ^^,
Masa ni, saya membuat andaian kitaran period Cik N tak tentu, rupanya saya silap. Pada ketika ini, selepas perbincangan untuk cadangan suppliment yang sesuai untuk ketiga-tiga tu, Cik N decide nak kurangkan berat. Jadi Cik N ambil beberapa suppliment termasuk ESP untuk kawal berat badan dan membantu untuk kesihatan kulit.

Beberapa bulan selepas tu, ada Cik N update saya dari segi beratnya yang ada perubahan. Tapi bukan itu penekanan saya kali ini. Jom baca perkongsian Cik N petang semalam (29Sept14), yang juga menggelabahkan saya sebentar setelah tahu masalah kitaran period Cik N  (saya sayang Cik N, tu risau terlebih ^^, )

"6:40pm, Sep 29 - ‪+60 17-2******‬: Ha nak tanya n nak kongsi citer.. Sejak ***   consume esp bulan 4 haritu sampai sekarang..period 3 bulan datang.. Kira bulan 7,8,9 period datang... Selalunya setahun 2,3 kali je datang
 
6:40pm, Sep 29 - Wanie: Bahaya *** kalo piyed tak datang...better u g cek sebab tak normal tu
6:41pm, Sep 29 - Wanie: Esp dari bulan 4 tak habis???ahhaha 
 
6:42pm, Sep 29 - ‪+60 17-2******‬: Dulu rajin..sejak raya tak sangat..sekarang tinggal dalam 2 sudu je
6:42pm, Sep 29 - ‪+60 17-2******‬: Itu la... X dan nak g jumpe..." 
**mesej ori dari wapps, cuma shortform ditukar kepada ejaan penuh untuk memudahkan pembaca. Pic tak dapat dilampirkan kerana tab penulis tak boleh prinscreen**   ^^,

Selepas consume ESP, period Cik N kembali normal, Alhamdulillah. Perasaan saya malam tu bercampur baur. Hampir terlelap, saya terbayang ESP, bangun semula. Ahaksss~perasaan dapat memberi dan berkongsi sesuatu untuk kebaikan sangat la seronok, lagi-lagi bila dapat hasil yang positif  ^^,

Biasanya saya akan cadangkan ESP dengan GLA complex untuk dapatkan kitaran period yang teratur. Cik N consume ESP, bantu kitaran kembali normal. Alhamdulillah saya bersyukur ^^,


KAITAN ESP DENGAN HORMON
Jom tengok antara kelebihan dan kebaikan ESP
  • mengawal selera makan dan memberi rasas kenyang lebih lama (boleh kawal berat badan)
  • memberi tenaga sepanjang hari
  • menggebu, melicin dan menganjalkan kulit
  • menyihatkan tubuh kerana penghasilan sel-sel sihat (tinggi protein)
  • memelihara dan menguatkan rahim (sesuai untuk wanita yang mengandung dan mahu mengandung)
ESP merupakan supplimen berasaskan soya Non-GMO, berbeza dengan soya yang biasa terdapat di pasaran. Soya secara semulajadi mengandungi PhytoEstrogen iaitu sejenis bahan yang sangat menyerupai hormon Estrogen tetapi ianya diasakan dari tumbuhan.

Jadi amalan meminum ESP setiap hari akan membantu mengekalkan paras Estrogen dalam badan dengan menjadikan PhytoEstrogen sebagai mock-up hormon yang hilang dalam kitaran haid bulanan.

Maka, apabila paras hormon stabil, insyaAllah kitaran haid akan stabil. Satu lagi perkongsian dari pengalaman saya sendiri sejak consume ESP ni. Sebelum period menjadi kebiasaan bila jerawat keluar sebiji dua. Orang kata jerawat pra-haid ye hihi~ Selepas konsisten dengan ESP, menjadi luar biasa bila tiada lagi jerawat pra-haid. Bestkan....

Sebagai info tambahan, ESP juga termasuk dalam cadangan untuk kesuburan. Macam mana tu??
Insyaallah akan saya kongsikan dengan pembaca  ^^,



3 ulasan: