Ahad, 19 Oktober 2014

Kajian Klinikal

Edit Posted by with No comments
Produk Shaklee adalah semulajadi selamat dan terbukti berkesan kerana ia telah menjalani ujian klinikal dan mempunyai lebih daripada 100 laporan saintifik, sebahagian besar daripadanya diterbitkan di dalam jurnal saintifik untuk rujukan para saintis. Shaklee berkembang atas dorongan sains, bukan disebabkan pilihina ramai pada mulanya.


Jika difikirkan dan dipertimbangkan, banyak produk yang claim telah melalui ujian klinikal, tapi tidak banyak yang telah memberi bukti bertulis dan diterbitkan di peringkat antarabangsa dan Shaklee telah melakukannya.

Antara jurnal-jurnal saintifik yang pernah menerbitkan kajian tentang Shaklee:
 



SHAKLEE 2007 LANDMARK STUDY
Shaklee telah bergabung dengan UC Berkely School of Public Health dalam satu kajian untuk menilai tahap kesihatan pengguna jangkamasa panjang pengguna Shaklee. Kajian menunjukkan mereka yang mengambil suppliment Shaklee memiliki tahap kesihatan yang lebih baik daripada mereka yang tidak mengambil suppliment langsung berdasarkan empat penanda biologi kesihatan secara berasing:
Keputusan Landmark study 2007
Kajian persendirian yang dilakukan terhadap kesihatan menunjukkan petanda baik untuk kesihatan masa depan di mana 8 daripada 10 pengguna Shaklee yang diuji menunjukkan kesihatan mereka meningkat dari 'Amat Baik' ke 'Cemerlang'. 


Penemuan 'Landmark study'
Jadual di atas adalah ringkasan kepada penemuan LANDMARK STUDY. Ia menunjukkan peratusan penyakit antara pengguna Shaklee, supplimen lain dan tidak mengambil apa-apa suppliment. Dari jadual, anda dapat lihat bahawa untuk kebanyakan penyakit, dengan tidak mengambil suppliment langsung lebih selamat dari mengambil suppliment dari syarikat lain. Ini membuktikan bahawa mengambil suppliment yang salah adalah lebih buruk daripada tidak mengambil apa-apa suppliment. 

Ini juga merupakan satu tips kepada anda yang sedang mencari suppliment yang sesuai dan terbaik . Utamakan suppliment yang menjalankan kajian klinikal yang telus iaitu dijalankan oleh pihak ketiga, di mana tiada unsur-unsur yang diragui dalam kajian yang dijalankan. Ini kerana semua suppliment mengakui menjalankan pelbagai penyelidikan namun tidak semua dapat memberikan jurnal kajian mereka.

Jangan anggap semua suppliment sama kerana itu tidak benar. Sedangkan haiwan ternakan yang diternak secara organik tidak sama dengan yang dicucuk hormon. Begitu juga tanaman organik yang lebih menjadi pilihan pengguna pada masa kini, ini kan pula suppliment yang dibuat di dalam lab. Buatlah pilihan yang betul untuk kesihatan anda.


Salah satu hasil kajian pihak ketiga

Kajian pihak ketiga
Shaklee juga menjalankan kajian dari pihak ketiga dan salah satunya oleh Dr. Gladys Block yang membuat perbandingan antara pengguna Shaklee dengan suppliment lain dan langsung tidak mengambil suppliment. Begitu juga dengan produk dan bahan-bahan yang digunakan, telah melalui beribu-ribu kajian dan ujian makmal untuk memastikan ia selamat dan berkesan kepada pengguna.


Shaklee mempunyai sejarah perkembangan dan rekod suppliment terbaik sejak 1915 dengan penemuan multivitamin pertama dan terus berkembang hingga kini dengan gabungan bahan semulajadi serta teknologi.

Semua produk melalui ujian klinikal bertaraf antarabangsan, serta satu-satunya suppliment yang digunakan oleh NASA ke angkasa. Shaklee juga merupakan syarikat pertama di dunia yang memperolehi pensijilan Climate Natural.












0 ulasan:

Catat Ulasan